آخرین اخبار
کد مطلب: 80828
کاش اين زن رهبر امت عرب بود
تاریخ انتشار : 1393/07/07 20:06:24
نمایش : 1548
تحليلگر مشهور جهان عرب، با تقدير از مواضع رئيس جمهور آرژانتين در مجمع عمومي سازمان ملل، از اين که سران عرب براي "بوسيدن دست ليوني" و عرض تبريک به‌خاطر کشتار مردم غزه صف کشيده‌اند، ابراز انزجار کرد.
   
به گزارش سلام لردگان به نقل از  شبکه اطلاع رساني دانا، عبدالباري عطوان در سرمقاله امروز "رأي اليوم" نوشت: اين نام را به خاطر بسپاريد؛ "کريستينا فرناندز دکرشنر"، رئيس جمهور آرژانتين. همواره آرزويم اين بوده و هست که اي کاش اين زن، رهبر تمام امت عرب بود؛ زيرا در حالي که رهبران و وزراي خارجه کشورهاي عربي براي بوسيدن دست تزيپي ليوني وزير دادگستري اسراييل و يکي از مجرمان حمله دوم و سوم به نوار غزه صف کشيده اند؛ و براي اظهار ميانه روي و تمايل به صلح و عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي و چه بسا عرض تبريک به او و ارتشش در کشتار مردم بي دفاع فلسطين در نوار غزه از يکديگر گوي سبقت ربوده اند، رئيس جمهور آرژانتين بر تريبون شوراي امنيت سازمان ملل از تناقض هاي سياست امريکا سخن گفت و دروغ هاي آنان را افشا کرد.

عطوان مي نويسد: "کريستينا فرناندز دکرشنر" به سياست هاي دشمنانه امريکا تحت پوشش مبارزه با داعش حمله کرد و به صراحت گفت: شما گفتيد که از معارضاني حمايت مي کنيد که انقلابيون هستند و امروز در اين نشست براي مبارزه با اين انقلابيون که بعدها مشخص شد تروريست هستند جمع شده ايم و پس از حادثه 11 سپتامبر قطعنامه اي مبني بر مبارزه با القاعده صادر کرديد و هزاران شهروند بي گناه را به اين بهانه در عراق و افغانستان به خاک و خون کشانديد اما اين دو کشور همچنان از حضور تروريست رنج مي برند.

رئيس جمهور آرژانتين فراتر از اين رفت و گفت: از عظمت فاجعه اي که اسراييل مرتکب شد و نيز مرگ هزاران شهروند فلسطين چشم پوشانديد و تمام توجه خود را به موشک هايي که بر آن ها پرتاب شد، متمرکز کرديد. موشک هايي که خسارت آنچناني براي اسراييلي ها دربرنداشت". عطوان در ادامه مي افزايد: ما امروز براي صدور قطعنامه بين المللي در خصوص جرم و جنايات دولت اسلامي شام و عراق و مبارزه با آن جمع شده ايم و اين در حالي است که داعش از سوي کشورهايي که شما خود به آن واقف هستيد، حمايت مالي و نظامي مي شود.

 تحليلگر مشهور عرب ادامه داد: ترجمه و پخش زنده سخنان رئيس جهمور آرژانتين را قطع کردند تا صداي او به جهان نرسد؛ و ادعا کردند که اين حادثۀ بي نظير در تاريخ سازمان ملل، بر اثر اشکال فني رخ داده است!! اما در حقيقت آمريکا، برادر بزرگ اسرائيل چنان از اين سخنان ناخرسند شده که براي قطع آن به روش هايي چون طرح ادعاي مشکل فني متوسل شده است. اين در حالي است که سخنان کسالت آور سران عرب در پشت اين تريبون، از تکرار دورويي و "نفاق" براي آمريکا آکنده بود و تنها به بزرگ جلوه دادن خطر تروريسم داعشي و "اسلام تندرو" بسنده کردند و جز عدۀ بسيار معدودي از آنها، کسي به تروريسم دولتي اسرائيل اشاره نکرد.

به عقيده عطوان امريکا نمي تواند رئيس جمهور آرژانتين را  به دليل ايستادن در جبهه شهداء، مجروحان و يتيمان نوار غزه توبيخ کند، زيرا او يک رئيس جمهور منتخب مردم است و به ملتش احترام مي گذارد و بيش از هر چيز به ارزش عدالت، حقوق بشر و کرامت در کل جهان پايبند است و از امريکا نمي ترسد. بله، امريکا براي مقابله با داعش بيش از چهل کشور را با خود همراه کرده و هواپيماهاي آنان را به خدمت گرفته است و خلبانان عرب به اين اقدام افتخار مي کنند؛ و اين در حالي است که رهبران و وزراي خارجه شان براي تحکيم و عادي سازي روابط و ستودن سياست هاي اسراييل در تخريب نوار غزه با ليوني بر سر ميز شام مي نشينند.

عطوان ادامه داد: ما از ديدن اين صحنه ها عصباني هستيم. چگونه ثروت ها و ميراثمان را در مقابل چشمانمان به غارت مي برند؟ چگونه جان شهروندان ما را با جنگنده هاي خودمان که در جنگ با اسراييل هيچ کدام از آنها را نديده ايم، مي گيرند؟ من از خانم کريستينا فرناندز دکرشنر تشکر مي کنم؛ او با وجود زن بودنش، از مرداني که ادعاي مردانگي مي کنند هزار بار شجاع تر است. از ايشان به دليل گفتن حق، بدون ترس از امريکا، هواپيماها، موشک ها و ناوگانش تشکر مي کنم.
 
منبع: العالم
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس